Reklamationsret for private 
Altermed yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert behandling f.eks. i forbindelse med vask, vold o. lign. Reklamation over fejl og mangler, som opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles hurtigst muligt efter de konstateres. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi afholder omkostninger til returnering ved fejl og mangler på varen, ved at tilsende en returlabel til kunden. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Skader opstået i forbindelse med forsendelsen bedes påtalt straks ved varens modtagelse. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Altermed
Mariendalsvej 10
8800 Viborg

Ønskes mere information, kan vi kontaktes på tlf. 22912096 e-mail info@altrermed.dk

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os. Ved returnering skal kopi af faktura normalt vedlægges. Hvis købet er betalt med betalingskort, krediteres beløbet via PBS. Hvis købet er betalt via bankoverførsel, bedes kontonummer hvortil tilbagebetalingen kan foretages oplyst. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.
----------------------------------------

Reklamationsret for erhvervskunder

Altermd yder 1 års reklamationsret ved køb af erhvervsdrivende, med mindre andet er aftalt. Dette omfatter fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert behandling f.eks. i forbindelse med vask, vold o. lign. Reklamation over fejl og mangler, som opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles hurtigst muligt efter de konstateres. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Vi afholder omkostninger til returnering ved fejl og mangler på varen, ved at tilsende en returlabel til kunden. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Skader opstået i forbindelse med forsendelsen bedes påtalt straks ved varens modtagelse. Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Altermed
Mariendalsvej 10
8800 Viborg

Ønskes mere information, kan vi kontaktes på tlf. 22912096 e-mail info@altrermed.dk

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at aflevere varen personligt hos os. Ved returnering skal kopi af faktura normalt vedlægges. Hvis købet er betalt med betalingskort, krediteres beløbet via PBS. Hvis købet er betalt via bankoverførsel, bedes kontonummer hvortil tilbagebetalingen kan foretages oplyst. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

Garanti - Brikse:

Alle varer i vores sortiment er som minimum omfattet af købe-lovens regler om 1 års garanti og 2 års reklamationsret. Denne garanti gælder alle produkter generelt i hele vores sortiment.

Altermed tilbyder som standard 2 år, 5 år, 10 år eller evighedsgaranti på vores rammer og bensystemer på alle transportable brikse afhængig af model. Mulighed for opgradering af garanti på enkelte ramme- og bensystemer.

"Altermeds Livsvarig Garanti"

Vælges denne garanti af forbrugeren, garanterer vi at Deres transportable og stationære briks(e) mod defekter i materialer, design og håndværk, på ramme- og bensystemet. Garantien er begrænset til reparation eller erstatning af emnet, så længe som du, den originale ejer - ejer briksen, eller op til 5 år efter briksen er trukket tilbage fra markedet.

Altermeds yderbetræk og skum garanteres i 2 år.

Denne garanti inkluderer ikke skader som skyldes uheld, misbrug eller forsømmelse som f.eks. revner i betrækket.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt kan du enten sende det til os eller indlevere det på vores adresse. Det er dog altid en god ide at kontakte os inden et produkt returneres.

På de stationære og EL-brikse har du endvidere mulighed for at tilkøbe en tryghedsgaranti, som befrier dig for at indlevere briksen til os, men vi kommer til dig hvis du oplever problemer.

Reklamationsretten og garantien gælder fra den dag du fysisk modtager varen.