Handelsbetingelser hos Altermed Aps

Bestilling 

- Find den relevante varekategori.
- Klik på den ønskede vare.
- Klik på knappen "Læg i kurv".
- Vælg eventuelt flere varer på samme måde ved at klikke en anden varer – osv. osv.
- Kontroller, at listen indeholder de rigtige varer. Du kan slette en vare med knappen "Fjern" eller tilføje flere i feltet ”Antal” og derefter trykke på "Opdater".
- Udfyld dine adresseoplysninger. Felter markeret med (*) skal udfyldes. Husk at oplyse leveringsadresse hvis den ikke er den samme som faktureringsadresse. Har du ikke en email-adresse, skriver du blot: no@altermed.dk - tryk gem mine oplysninger.
- Indtast evt. Kommentar (Må stilles I brændeskuret, carporten – osv)
- Vælg betalingsløsning.
- Tryk derefter ”Betal nu” 

Priser: Alle vores priser er opgivet i DKK

Betaling

Betalingskort og Mobilepay

Du kan betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA, Mastercard, Maestro og JCB. Læs evt. mere om sikkerhed og betaling med disse kort på www.betaling.dk.

Du betaler først for dine varer i det øjeblik, de bliver afsendt fra vores lager. Selvom betalingen bliver godkendt af kortudsteder, når du gennemfører din internetbestilling, trækker vi altså først beløbet på din konto, når varerne er registreret som afsendt. Her får du en e-mail, som bekræfter, at dine varer er afsendt, og at vi ved samme lejlighed trækker det aftalte beløb.

ViaBill

Betaling via ViaBill:

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned. Læs mere: https://viabill.dk/forretningsbetingelser/premium/

EAN-betaling

Vi tager naturligvis imod EAN-betalinger, dog skal der indtastes et gyldigt EAN-nummer ved ordreafslutningen.

Bankoverførsel

Du kan også betale med bankoverførsel via din netbank. Refererer venligst til dit ordrenummer på ordren. REG: 7500 – KONTO: 1189002.

Vær dog opmærksom på, at du ved bankoverførsel ikke er beskyttet af indsigelsesordningen.

Fragt

Vi sender normalt din bestilling direkte til døren indenfor 1-3 arbejdsdage.

Vi afsender din ordre fra vores lager 2-3 gange ugentligt, normalt mandag, tirsdag og torsdag til levering hos dig den efterfølgende dag (tirsdag, onsdag, og fredag).

Er din bestilling ikke på lager, får du besked pr. telefon eller mail hurtigst muligt. Vi vil her oplyse dig om alternative muligheder (f.eks. andre farver på lager) eller forventet leveringstid.

GLS

Varen leveres normalt med GLS på leveringsadressen mellem kl. 8.00 og 17.00. Der skal være nogen til at modtage og kvittere for varen. Kan du ikke være hjemme på modtagelsesdagen kan varen stilles i udhus/garage/carport m.m. mod dit forudgående samtykke.

Ønsker du dette skal du sætte en seddel på hoveddøren med f.eks. følgende tekst eller lignende:

TIL GLS

Hvis ingen hjemme ved levering, bedes pakken placeres (angiv hvor pakken kan stilles).

Med venlig hilsen

(dit navn)

---------------------

(UNDERSKRIFT - VIGTIGT)

Eller du kan få leveret varen på en anden leveringsadresse (f.eks. arbejdsplads, nabo, pakkeshop, fungerer som et posthus m.m.) hvor der er mulighed for modtagelse (husk at opgive dette under adresseoplysninger i bestillingen).

Fragtpriser, inkl. moms - GLS

• 0 – 2 kg = 50.00 Kr.

• 2 – 5 kg = 75.00 Kr.

• 5 - 10 kg = 100.00 Kr.

• 10 - 20 kg = 200.00 Kr.

• 20 - 30 kg = 250.00 Kr.

• 30 - 60 kg = 460.00 Kr.

•     >60 Kg = 850.00 Kr.

Danske Fragtmænd

Vi sender alle vores stationære brikse og el-brikse med Danske Fragtmænd. Vi sender kun din ordre på disse produkter efter nærmere aftale med dig. Bare afslut din ordre – så kontakter vi dig på telefon efterfølgende.

Fragtpriser, inkl. moms – Danske Fragtmænd

• Stationære brikse: 450 kr. landsdækkende

• EL-Brikse: 850 kr. landsdækkende

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del. 

Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@altermed.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.  

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet  

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.  

Returnering  

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for eksempelvis: Elektriske massagebrikse 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 800-1000 kr. Kontakt os for endelig aftale.

Ingen fortrydelsesret

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, og levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, og levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Altermed Aps
Mariendalsvej 10
8800 Viborg
Danmark 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Ved erhvervskøb gælder følgende betingelser: Der tilbydes 8 dages fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Fristen indebærer, at du har 8 dage fra modtagelse af varen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@altermed.dk

Reklamationsret  

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Altermed Aps
Mariendalsvej 10
8800 Viborg
Danmark 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse og billedemateriale af problemet.  

Reklamationsret i erhvervskøb

Når du handler hos os som erhvervsdrivende tilbydes der 3 måneders reklamationsret.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.   

Personoplysningerne registreres hos Altermed Wellness v/ Jesper Ahrendt Boel og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.   

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på vikingposten.dk er Altermed Wellness v/ Jesper Ahrendt Boel.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@altermed.dk.

Klageadgang  

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jesper på info@altermed.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg  

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.05.2019

Standardfortrydelsesformular 

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Altermed Aps
Mariendalsvej 10
8800 Viborg
Tlf: 2291 2096 

E-mail: info@altermed.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: 

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)